Log in
 Specific aktiv...  
Namn: ålund
Datum: Söndag den 30 Maj 2004 Kl: 13:51
notera att hon skriver GD-kille... jag antar att vi pratar om grand danois? dom behöver lite extra jämfört med min vorsteh.:O) så 600gram kan verka lite... man kan ju alltid dubbelkolla hos en annan veterinär om man är osäker på diagnosen man fått.

Namn: Tilly
Datum: Fredag den 28 Maj 2004 Kl: 17:26
O hjälp! 2 kg om dagen!? Vilket foder fick han då? Det blir säkert bra nu när han har bytt foder får vi hoppas.

Namn: JK
Datum: Fredag den 28 Maj 2004 Kl: 15:39
Går man över till Hill´s så räcker 400g/dag för en fullvuxen retriever, men då är fodret lite dyrare, men givorna mindre vilket kanske jämnar ut sig?

Namn: Nils
Datum: Fredag den 28 Maj 2004 Kl: 15:38
2 kg om dagen! En säck på 10 dagar!
Och sen säger du att han äter dåligt!!!!
Mycket ska man höra innan öronen trillar av. Men nu sitter dom mycket löst vill jag lova.

Namn: Matilda
Datum: Fredag den 28 Maj 2004 Kl: 15:06
Ett foder med så lågt näringsinnehåll att han behövt äta 2 kg om dagen låter inte klokt. Stackarn måste ju ha skitigt ihjäl sig... Specific har bra foder. Han går nog upp till korrekt vikt snart skall du se, om han är frisk vill säga.

Namn: Cissi
Datum: Fredag den 28 Maj 2004 Kl: 12:50

Hej
Min GD kille har varit lite dålig på att äta. Vi var o gav blod idag o fick då en fodersäck av märket (se frågan) så nu undrar jag om detta kommer hjälpa honom att gå upp o desutom behålla sin vikt?? Han åt innan 2 kg om dagen o skall ha ca 600 g omdagen med detta foder. De käns väldigt löjligt när man tittar i han matskål.

MVH Cissi

<< tillbaka
EftersöksService: 798    ApportService: 451    Forum: 28 806    
Startsida