Log in
 Sur lukt på våran hund...  
Namn: Emla
Datum: Måndag den 22 September 2003 Kl: 08:52
"Schäferklåda" är väl inte allt för ovanligt heller. Dvs atopiska eksem.

Namn: Marie
Datum: Söndag den 21 September 2003 Kl: 20:07
Det påminner om min snart 6-åriga schäfer just nu.
Han har haft rävskabb en gång förut men då luktade han inte så. Har hört av jägare samt veterinär att man kan testa att bada sin hund i vanlig grönsåpa och vatten, gnid noga med en svamp eller liknande även runt nosen och öronen.
Gjorde detta med min hund för några dagar se´n och klådan verkar ha lugnat sig något. Jag ska upprepa badet minst en gång till. Problemet kanske inte är så enkelt men det är ju inte farligt att testa. - Marie -

Namn: chivas
Datum: Söndag den 21 September 2003 Kl: 18:12
Vad för spruta har hunden fått?
Jag har gett mina ivomec mot rävskabb när dom har fått det på sej,
Har du frågat fler veterinärer?

Namn: Maria
Datum: Söndag den 21 September 2003 Kl: 16:40

Hej. Vi har en schäfer valp på 6 månader som har och lider fruktansvärt av klåda över hela kroppen. Hon har blivit behandlad för hud inflammation men det hjälpte inte. Nu har hon fått en av tre sprutor mot scabb för att se om det hjälper. Hon luktar fruktansvärt illa. Hon har en sur lukt som påminner om (faktiskt)hästkiss, och hon lider själv av sin egen lukt. Hon har kliat sönder öronen, hon gnager och kliar på magen så den är ill röd. Hon har även kliat sönder halsen. Är det någon som känner igen det här? Vi lider med henne och det är jätte jobbit att se henne plågas så här.

Mvh Maria

<< tillbaka
EftersöksService: 798    ApportService: 451    Forum: 28 806    
Startsida