Log in
 Blodspår...  
Namn: Per
Datum: Torsdag den 18 September 2003 Kl: 13:59
Håller med om att viltintresset "minskar" efter organiseran viltspårträning. Har själv två spaniels som är både tränade och används vid eftersök, bägge hundarna vet att det är dax att spåra när selen kommer fram, däremot jagar eller spårar de knappt alls vid en vanlig skogspromenad. Jagar gör de bara om bössan är med.

Namn: Hanna
Datum: Onsdag den 17 September 2003 Kl: 22:02
Jag har precis börjat med viltspår. Jag frågade tre olika viltspårinstruktörer angående om spår- och viltintressett ökade när man tränar viltspår. Alla svarade att det iställer minskar, eftersom hunden lär sig att det är tillsammans med sin ägare som det roliga med spårningen sker.

Jag har bara tränat viltspår två gånger, så än så länge kan jag inte svar om min labbe minskat sitt behov att spåra i "vardagen". Jag och min hund tycker det är väldigt roligt med viltspår!!! Min hund tycker blodet både är spännande och farligt. Endel hundar reagera på detta sätt vid den första kontakten med blod, enligt min instruktör. Normalt är min hund orädd av sig.

Namn: Marie
Datum: Onsdag den 17 September 2003 Kl: 13:28

Är det någon som kan dela med sig av erfarenheter när det gäller blodspår? Ökar viltintresset?
//Marie//

<< tillbaka
EftersöksService: 798    ApportService: 451    Forum: 28 806    
Startsida