Log in
 Är det någon som vet...  
Namn: CAROLINE
Datum: Lördag den 16 Februari 2008 Kl: 15:40
vet du vart man kan köpa bovier des flandres hundar i småland blir jette glad för svar

Namn: Anders
Datum: Tisdag den 17 Januari 2006 Kl: 22:00
Anna, kanske fel forum. Testa vovve istället. Det är svårt nog att få en vettig hund att jaga med utan att köpa en trevägskorsning från Spanien...

Namn: Anna
Datum: Tisdag den 17 Januari 2006 Kl: 18:02
Hugo - helt seriöst; ett väldigt irrelevant och okänsligt inlägg!

Gällande dyra hundinköp och investeringar kring hunduppfödande: Glöm inte att det finns många oönskade vovvar i denna värld. Skänk dem en tanke i samband med införskaffande av hund också, istället för att satsa på en dyr renrasig hund, när överpopulationen är så stor. T ex HUndstallet, HUndfrämjandet adopterar bort ljuvliga hundar. Eller t ex SOS i Spanien har jättefina hundar som längar efter ett hem, de kostar runt 4000 kr. /Anna

Namn: ålund
Datum: Torsdag den 24 Juni 2004 Kl: 14:02
sedan får man ju inte glömma o räkna på timmarna en uppfödare lägger ner för att kullen ska komma till stånd, meritera tiken, undersöka och värdera hanhundar, bara att få tiken tiken parad kan ju ta flera dagar.. lägg sedan till dygnen kring valpning utfordring och passning och att träffa potentiella valpköpare (mer än en per valp om man har tur) så är väl VINST inte ett ord man tycker passar in precis..snarare kostnadsersättning eller täckningsbidrag kanske?!

Namn: Torkel
Datum: Onsdag den 23 Juni 2004 Kl: 16:59
Matteläraren: Nej, men jag påstod ju aldrig att jag gjorde förlust, eller vinst för den delen. Jag bara redovisade totalautgifter. 10.000 kr tar jag definitivt inte för en valp. Jag har för mig att registreringen kostade c:a 2.500 kr, veterinären 500 kr – per valp. Hannen 8.000 kr etc. Tiken, Piggy, skulle transporteras från Göteborg till Uppsala, till Fredrika, till Östersund, till Skåne samt slutligen till Göteborg. Sedan blev det bara fyra valpar. Setterkullen, på min tik, tog hanhundsägaren, Andras Talpai hand om, även om jag har tre EXTREMT livliga valpar hemma just nu.

Namn: Matteläraren
Datum: Onsdag den 23 Juni 2004 Kl: 15:22
Torkel - Om man sedan säljer valparna för 10 000 kronor styck och tiken har fått mer än fyra valpar är det däröver vinst, eller hur. 35 000 kr ut låter ju mycket med med 8 valpar får du ju 80 000 in så då kanske det inte är så farligt eller??

Namn: Erik
Datum: Onsdag den 23 Juni 2004 Kl: 14:55
Torkel

Du har kennel Västfronten eller hur? Dina senaste kullar under 2004 är en östsibirisk lajkakull och en setter kull,lajkatiken heter Vindelfjällens Dorra, settertiken heter Västfrontens Grazia?

Namn: Tilly
Datum: Onsdag den 23 Juni 2004 Kl: 14:05
35.000?! Ojoj, vad räknar du med då?

Jag undrar också, känar man NÅGONTING på att vara uppfödare? (1 krona...?) Nu vet jag att de flesta uppfödare föder upp för att de tycker det är kul och så, inte för pengar. Men ändå.

Namn: Torkel
Datum: Onsdag den 23 Juni 2004 Kl: 10:40
Jag förde bok över min senaste kull. Utgifterna jag hade, bortsett från sådant som eventuell meritering, telefonsamtal och allt som föregår parningen, uppgick till cirka 35.000 kronor. Givetvis blir det billigare om man SÖKER billiga lösningar, typ grannens hanne.

Namn: Hannah
Datum: Onsdag den 23 Juni 2004 Kl: 06:40
Välplanerade kullar kostar mycket att föda upp. Föräldradjuren i min ras skall ögonlysas & HD röntgas. Man åker långa sträckor för att para med bästa tänkbara matchande hane, med avseende på både extriör, mentalitet och jaktliga anlag. Det händer att det inte blir valpar efter en sådan resa, och då har man gått rejält back. Man åker landet runt på jaktprov och utställningar för att meritera hunden. Allt för att valparna skall bli så förutsägbara och rastypiska som möjligt. Dessutom får du som renrasköpare oftast säkerheten av att få kunnig hjälp av uppfödaren om problem uppstår.

Som uppfödare vet man att det kostar pengar att föda upp bra valpar. Tar man bara och parar med grannens hund, helt utan att kontrollera hälsostatus och ärftliga anlag avseende på sjukdom och förmåga, blir det naturligtvis billigt men sällan särskilt bra. Som valpköpare får du vad du betalar för. Om du inte vill betala 8000:- för en renrasig valp bara för att du kan erbjuda ett bra hem så undrar jag; Ska jag sälja valpar dyrt till dåliga hem och skänka bort dem till goda?

Jag föredrar att endast sälja valpar till goda hem (i den mån jag kan förutse det) och ta betalt så att inpulsköp förebyggs och jag får tillbaka endel av vad det kostar mig att föda upp hundar.

Namn: Lea
Datum: Onsdag den 23 Juni 2004 Kl: 02:31
hej...
har fått höra mycket prat om renrasiga hundar vs blandisar, priser, seriösa köpare, uppfödare mm. (klart att man vill veta att hunden är frisk!)
vill tillsammans med min kille köpa hund, och vet mycket väl att pengar behövs för att ta hand om vilken hund som helst. försäkringar, veterinärbesök, foder, och allt annat de kan tänkas behöva... vi kan ge en valp ett bra hem MEN att köpa en valp för 10000:- (ibland mer) det är MYCKET pengar för oss. varför så dyrt? är inte hemmet viktigare än pengarna? (5000-6000 är inte gott nog så vi fortsätter spara) hmmm....

Namn: Sofie
Datum: Tisdag den 13 April 2004 Kl: 20:58
Vi har en chowchow valp på 12 veckor. Uppfödaren tipsade om c-flex, för att förhindra stelhet i lederna. Någon som vet om något annat medel än c-flex fungerar?

Namn: Optimum
Datum: Fredag den 19 September 2003 Kl: 23:57
söker kompisar/vaninnen föratt lära mej svenska.

Hejda!

Consulente Java/J2EE – Database Relazionali / Oracle – Sistemi Unix /Linux

Namn: Jörg
Datum: Fredag den 19 September 2003 Kl: 23:55
hello

Namn: Karin
Datum: Tisdag den 2 September 2003 Kl: 11:34
Hej Cissi!

Jag har också drabbats av det dystra beskedet artros, fast detta var på min då 8-åriga labrador efter att en hälta inte försvann. Efter att ha kört med starka värkpiller ett tag slutade dessa fungera och jag såg inte någon utväg mer an att ta bort honom.
Fick tips av en veterinär att prova akupunktur(!). Något som jag definitivt inte trodde på, eftersom jag trodde sådant bara fungerar psykosomatiskt, men eftersom det var detta eller slutet testade jag.
Efter fyra behandlingar a knappa 30 minuter syntes inte ett spår av hältan. Efter detta fick han 1-2 behandlingar ungefär var sjätte månad. Jag vet att det låter lite suspekt, men det är sant att det fungerade. Kan ju vara värt ett försök, eller iallafall ett samtal med någon som håller på med detta professionellt.
Lycka till!

Namn: cissi
Datum: Måndag den 1 September 2003 Kl: 16:42
Hej, jag undrar om det är någon som har goda råd angående artros på hund? Så här ligger det till, tog min 15 mån. rottweiler/pyrenée hane till veterinären pga av hälta, visade sig vid röntgen att ett korsband var av, därav hältan. Röntgade också höfterna och vetrinären kunde konstatera "kroniskt deformerande artros på vänster höft,bak". detta kom som en shock, veterinären var mycket negativ och sa att det nog inte fanns nåt som jag kunde göra för min lilla älskling. Jag fick som tur är kontakt med en ortoped på slöinge djursjukhus som ska operera korsbandet i morgon, så blir iallafall det förhoppningsvis bra! Jag har nu fått höra att man ska ge glucosamin till hundar med artros så det har jag börjat med, har också beställt alger som jag också har hört gett goda resultat vid pålagringar hos hund. Till saken hör att det ännu inte verkar som han har ont utav det, han har inte haltat något och är alltid pigg och glad och redo för äventyr, man tycker ju att det måste finnas något man kan göra?? Är oändligt tacksam om det är någon som vet något, mvh Cissi.

Hej, jag undrar om det är någon som har goda råd angående artros på hund? Så här ligger det till, tog min 15 mån. rottweiler/pyrenée hane till veterinären pga av hälta, visade sig vid röntgen att ett korsband var av, därav hältan. Röntgade också höfterna och vetrinären kunde konstatera "kroniskt deformerande artros på vänster höft,bak". detta kom som en shock, veterinären var mycket negativ och sa att det nog inte fanns nåt som jag kunde göra för min lilla älskling. Jag fick som tur är kontakt med en ortoped på slöinge djursjukhus som ska operera korsbandet i morgon, så blir iallafall det förhoppningsvis bra! Jag har nu fått höra att man ska ge glucosamin till hundar med artros så det har jag börjat med, har också beställt alger som jag också har hört gett goda resultat vid pålagringar hos hund. Till saken hör att det ännu inte verkar som han har ont utav det, han har inte haltat något och är alltid pigg och glad och redo för äventyr, man tycker ju att det måste finnas något man kan göra?? Är oändligt tacksam om det är någon som vet något, mvh Cissi.

Namn: Husse
Datum: Söndag den 13 Juli 2003 Kl: 03:06
Moget HUGO, moget....

Namn: Lasse L
Datum: Lördag den 12 Juli 2003 Kl: 22:41
HUGO! Ett sådant osmakligt inlägg från dig på Mariths fråga. Kanske behöver du medicin eller...............

Namn: Hugo
Datum: Lördag den 12 Juli 2003 Kl: 22:27
Medicin hit och dit...

Jag har aldrig dragit mig för att avlivat ett sjukt djur..

Som människor har vi den möjligheten att skona ett djurs lidande.

Namn: jk
Datum: Torsdag den 10 Juli 2003 Kl: 20:49
OK, var bara nyfiken..det är så mycket man inte vet eller förstår, men du gav en bra föklaring, sen hittade jag mer ingående info om det på webben.....
Jag hittade faktiskt en adress där man bör kunna köpa
AscorFlex,Eclipse Biofarmab, Hiskullevägen,
310 21 Hishult, tel 0430-40280. Men denna adress har du kanske redan?

Namn: Marith
Datum: Torsdag den 10 Juli 2003 Kl: 10:43
Hej JK! Vi har en hund som har L7S1-syndromet eller "Lumbosakral stenos" och har av veterinär (Christen Nälser) blivit ordinerade C-Flex. Att detta fungerar har vi "bevis" på då vi blev utan C-Flex under tre veckors tid och vår hund blev åter mycket sämre. När hon så började med C-Flex igen så tog det bara ca en vecka innan hon åter kunde hoppa upp i hudsängen, bilen o s v utan att det gjorde ont. Märkligt men sant. Därför är vi angelägen om att se till att vi inte blir utan C-Flex igen (har dock hört att man lika gärna kan använda Ascor-Flex som är mycket billigare. Har hittat C-Flex på nätet tack vara tips från Annelie (tack) men inte Ascor-Flex. Marith
PS. Tack för alla tips. DS.

Namn: JK
Datum: Torsdag den 10 Juli 2003 Kl: 10:20
Marith, vad är skälet till att du ska använda dessa preparat på din hund? Är det i förebyggande syfte, eller har hunden ont/värk, eller är det pga.kända ledskador?

Namn: karin
Datum: Torsdag den 10 Juli 2003 Kl: 09:25
Ett litet tips, om du ska ha C-flex eller Ascor-flex för lederna på hunden. Jag har börjat köra med Bioglucosaminpulver (för hästar)på min rottweiler som fått artros på boglederna fram. Detta köper jag på Granngården efter rekommendation av personalen där och det fungerar lika bra tycker jag samtidigt som det är mycket mycket billigare... Det finns för hundar också, skillnaden är att man får mindre för mer pengarna.

Namn: Anki
Datum: Tisdag den 8 Juli 2003 Kl: 23:21
Om du har en Granngården-butik (f d Odal) där du bor är det mycket troligt att de för Ascor-Flex. Annars kan de ta hem till dig. Jag köper min Ascor-Flex på Granngården i Eskilstuna. De tog hem några burkar för min räkning. Inga problem alls!

Lycka till.
Anki

Namn: Annelie
Datum: Tisdag den 8 Juli 2003 Kl: 22:54
Prova Teba www.teba.se eller Häromi www.haromi.se, de har det mesta.

Namn: Tony Johansson
Datum: Tisdag den 8 Juli 2003 Kl: 13:04
Ring till Ankis Zoologiska i Gällivare. Hon kanske har.
0970-10894 Hon skickar även på postorder.

Datum: Tisdag den 8 Juli 2003 Kl: 12:24
Tack för tipset men det verkar vara bara för återförsäljare. Någon annan som har något tips!
Tack på förhand.

Namn: JK
Datum: Tisdag den 8 Juli 2003 Kl: 10:31
Japp:) kolla denna länken så hittar du vad du söker:
http://www.gibbon.se

Datum: Tisdag den 8 Juli 2003 Kl: 09:52

Hej! Är det någon som vet var man kan köpa C-Flex eller Ascor-Flex på nätet? Tacksam för svar.

<< tillbaka
EftersöksService: 798    ApportService: 451    Forum: 28 806    
Startsida