Log in
 Smärta i käke/öra...  
Namn: catrine
Datum: Onsdag den 7 Juni 2006 Kl: 21:51
Det finns en nerv som sitter från örat och ner mot käken.
Trigumenius tror jag att den heter . Den kan ibland bli inflammerad och orsakar då stor smärta.

Namn: jag
Datum: Onsdag den 7 Juni 2006 Kl: 15:51
Min labrador hade konstiga harklande ljud för sig och slutade dessutom att äta (och då är det verkligen något fel när man är labrador...) Åkte till veterinär som inte såg något speciellt i halsen. Men eftersom det var en noggrann vet så sövdes tiken ner, och då hittade man ett djupt hål nära svaljet som gick ut mot kinden. Troligen hade hon kört in något smalt vasst föremål rakt mot svaljet som orsakat detta inkl inflammation. Jag kastar aldrig t ex pinnar, men hon kan ju själv ha hittat något olämpligt att leka med.

Tror ju inte att detta gäller din hund, Helen, men kom bara ihåg denna historia som kändes lite aktuell ang ämnet.

Namn: Kikki
Datum: Onsdag den 7 Juni 2006 Kl: 09:12
För länge sedan var jag med om något liknande på en av mina hundar men utöver de symtomen du skriver om fanns även en svullnan. Min hund hade ett grässtrå som stuckit sig in i köttet och orsakat en inflammation. Möjligen att din hund har drabbats av något liknande, det är ju gräsätartider nu!

Namn: JK
Datum: Onsdag den 7 Juni 2006 Kl: 09:10
Gör ett nytt veterinärbesök!
Visst kan folk på forumet svara, men det blir oftast bara spekulativt svammel och en massa teorier, om inte någon som är veterinär kan ge dig ett bra svar!

Namn: Helen
Datum: Onsdag den 7 Juni 2006 Kl: 09:00

Har en flatte som inte är gnällig i vanliga fall men nu piper han när jag gör rent höger öra, klämmer bakom käken på höger sida samt ska öppna munnen på honom. Det verkar som om han inte vill öppna munnen ordentligt bla när han ska gäspa och bära grejor. Jag var iväg med honom hos veterinär i måndags men då visade han inte att han har ont, han sa inte ett ljud. Veterinären klämde och kände kollade bla öron, hals och tänder men kunde inte hitta något även jag kände och klämde på honom men inte ett ljud han sa, gissa om jag kände mig dum. När jag kom hem med hunden och ska öppna munnen på honom så gnällde han igen. Någon här som vet vad felet kan vara? Mvh Helen

<< tillbaka
EftersöksService: 798    ApportService: 451    Forum: 28 806    
Startsida