Log in
 Tullgarn...  
Namn: Chris
Datum: Lördag den 3 Juni 2006 Kl: 21:00
Vill tacka "vorsteh killarna"som var otroligt trevliga och positiva på Tullgarn.Er apporteringstävlig var kanon kul och er inställningen till alla hundar och förare, bra som mindre bra.Vi kommer gärna igen,synd att jag har fel ras för att vara med i ert trevliga gäng.

Namn: Max
Datum: Fredag den 2 Juni 2006 Kl: 08:47
RW
Jag ska ner! Även om jag får ha lite jour om ev snabb hemfärd.. :)

Namn: Rikard
Datum: Torsdag den 1 Juni 2006 Kl: 16:43
Bebisen är väl straxt över en månad då så det är ju plättlätt att köra ned och springa på mässa :-)

Mvh!

Namn: RW
Datum: Torsdag den 1 Juni 2006 Kl: 15:42
Rickard: du är alltid välkommen när du o familjen behöver husrum. :-))
Jag har varit på Elmia och på Bosjökloster ett flertal ggr och skyttet är nästan alltid bättre på Elmia medan kommersen är överlägsen på Bosjökloster. Hunduppvisningarna är någerlunda likvärdiga. Personligen tycker jag att Bosjökloster är den roligaste mässan eftersom man alltid blir glad av att handla!!!

Datum: Tisdag den 30 Maj 2006 Kl: 23:23
Varit sugen på att köra ned de två sista åren till Bosjökloster, den mässan är verkligen kul! Det som gör den lite roligare än de andra är kommersen, det är ett grymt dealande i alla tält och är man lite "på" på mässan så behöver man inte köpa ett skvatt under resten av jaktåret.

Sen, om man ska klaga lite, så har jag för mej att skyttet är sämre på Bosjökloster.. eller har jag fel? Någonstans har jag skjutit Teal men jag tror att det var på Elmia. Sen stod vi och sköt på lerduvor som drog rätt upp i himlen med men även det var nog längre norr ut i landet än Bosjö.

Vore helt klart kul om SJF kunde satsa mer på Bosjö, jag har varit ned med Webredaktionen två-tre gånger men då var vi nog de enda från förbundet centralt de gångerna.

Iår lär det inte heller bli någon skåneresa för mässan men det beror helt och hållet på att familjen förhoppningsvis är +1 då det är dags för mässan :-)

Mvh!

Namn: Marita B
Datum: Tisdag den 30 Maj 2006 Kl: 18:33
Sten, jag var på Bosjömässan 2004 och det var en mycket trevlig upplevelse. Jag har aldrig varit på Tullgarn men däremot flera gånger på Elmiamässan. Bosjö var så supertrevligt bl a pga atmosfären med befintliga fina byggnader, parker och alla trevliga människor. Tyvärr hade SSRK inte sin utlovade uppvisning men det fanns ju andra spaniel och retrievers att titta på istället.

Elmia är också intressant och utsikten över Vättern är magnefik men själva platsen är ju inte speciellt upphetsande.

Ja bor ju hundra mil norr om Bosjökloster och det var som sagt en fin upplevelse. Jag håller med om att maten var god - man satt utomhus i det vackra vädret. Minns att det var förb-t många getingar som också gillade maten.

Jag fick se mitt första vildsvin strax innan infarten till mässan - tyvärr var grisen påkörd och död men det blev ändå en viss upplevelse.

Namn: Eva
Datum: Tisdag den 30 Maj 2006 Kl: 17:24
Jag tycker att mässan var bra, det brukar oftast vara samma urval på de flesta mässor, tre klädfirmor eller sex spelar ingen större roll. Maten var helt godkänd och hunduppvisningarna riktigt bra. Så jag är nöjd. Skånefolket, ni får nog dras med att Stockholmsområdet oxå får uppmärksamhet.

Namn: Melker
Datum: Tisdag den 30 Maj 2006 Kl: 15:57
Sten Ch,
De datumen hoppas jag att jag aldrig är på någon mässa ;-)

I år blir det tre hundar på fjället :-)

Datum: Tisdag den 30 Maj 2006 Kl: 15:01
Sten.. du har säkert rätt i mycket MEN en grej måste jag ända säga emot.. Maten, den mat som serverades i stallet torsdagen och fredagen var ta mej fan kunglig!

Vi var sena i vanlig ordning, fullt upp med uppvisningar osv så när man väl rusad in där så var man inte lite hungrig.. Fällde nästan små tårar av glädje, det var ngt kött coh klyftpotatis samt en röd sås som var gudagod!

Lördagen däremot, då var det lite tristare. Tror dock att käket tagit slut för vi fick ngt halvfabrikat..

Mvh!

Namn: Sten Ch
Datum: Tisdag den 30 Maj 2006 Kl: 14:32
Tack för vänligt beröm, Anders, men jag arrangerar inte hundaktiviteterna på Bosjökloster längre. Efter 15 år tycker jag det är dags att stiga åt sidan och låta någon annan ta över. Då slipper jag också få sommaren förstörd av all planering…

Men liksom under min tid blir det hunduppvisningar, tävlingar, tester och så vidare dagen lång på två arenor (Sjöhagen och Övre Terrassen) och dessutom jakthundsuppvisningar i Slottsparken just före eller efter trickskytteuppvisningarna, som alltid är gratis på Bosjökloster.

Jag var inte själv på Tullgarn, men en kompis som åkt upp sade att mässan inte på långa vägar kunde jämföras med Bosjökloster. Bland annat tycket han att maten var både dålig och dyr, utställningsområdet halvtråkigt och utställarurvalet sämre. På Bosjö kör vi med två restauranger som serverar mat lagad på plats och till hyfsat pris, öltält med ständigt immiga kranar och konditori där man kan köpa gott kaffe med ett nybakt, frasigt wienerbröd för 16:-, så det är lätt att bli bortskämd.

Det vore verkligen kul om fler från Sthlm och däromkring eller längre norrut passade på att komma till oss, med eller utan hund, för att se hur vi har det. Intrycket från en sydlig horisont är att Tullgarn får mycket mer medial uppmärksamhet och engagerar Jägareförbundet mycket mer än Bosjö, inte tack vare att Tullgarn är bättre, utan för att det ligger nära Sthlm. Och sådant irriterar alltid…

Skånska Jägarsällskapet ställer givetvis upp och de är medarrangörer, och danska jägareförbundet kommer med konsulenter och allt för att ställa ut, informera om viltvård och ordna jaktstig för barn. Men Svenska Jägareförbundet centralt kommer som vanligt inte...

I år är mässan 26-27 augusti.

Namn: Mikael
Datum: Söndag den 28 Maj 2006 Kl: 11:54
Jag tycker att uppvisningarna från bägge klubbarna var kanon, man fick veta och se hur spaniels och retrievers arbetar,häftiga effekter med haren och duvorna där man verkligen fick se hur viktigt det är att hundarna är stadiga och lugna. Jag fick ny lust att träna min egen jycke.Tack

Datum: Lördag den 27 Maj 2006 Kl: 23:31
Ja speciellt fredagens valpuppvisning var väl häftig?

;-)

Mvh!

Namn: !
Datum: Lördag den 27 Maj 2006 Kl: 23:06
hört från publiken efter JSK/JRK uppvisning:
mycket imponerande!!

Namn: Anders
Datum: Lördag den 27 Maj 2006 Kl: 09:56
Jakthunden, jag såg en liten undanskymd monter med Labbeklubben, i samma tält som SKK. Hade jag kommit som (ännu mer) okunnig i ämnet hade jag inte förstått att de fanns. Jag var där igår och hur det funkat andra dar har jag ingen aning om.

Kan för övrigt bara ge en eloge till Sten Christoffersson. Han har visat hur en jakt och fiskemässa ska arrangeras. Ser fram emot Bosjökloster i sommar!

Namn: stolt medlem
Datum: Torsdag den 25 Maj 2006 Kl: 23:03
TACK JSK och även JRK för att ni visat vem som egentligen "äger". Nu vågar säkert fler än jag här uppe tala om att vi också är medlemmar i en otorligt framåt klubb!

Namn: Jakthunden
Datum: Torsdag den 25 Maj 2006 Kl: 20:39
Och SSRK fanns inte på plats?

Namn: Karin H
Datum: Torsdag den 25 Maj 2006 Kl: 19:47
Tar emot? Jag ska utan omskrivningar säga att det var en mycket bra spanieluppvisning, kanonbra initiativ att ta in den oerhört sumpatiska engelskmannen och vilka montrar JSK ordnat! Hur ska man inte imponeras av detta? Bra jobbat!

Namn: Ronny
Datum: Torsdag den 25 Maj 2006 Kl: 18:21

Måste ge JSK en eloge även om det tar emot:)Raka puckar o trevligt bemötande.

<< tillbaka
EftersöksService: 798    ApportService: 451    Forum: 28 806    
Startsida