Log in
 Sitter och kissar...  
Namn: Fniss
Datum: Lördag den 3 Juni 2006 Kl: 22:29
Min man sitter och kissar. Skvättande är aldrig trevligt :-))

Namn: Lusen
Datum: Tisdag den 23 Maj 2006 Kl: 07:29
Ok, tack! Min hanne är alltså helt normal...

Namn: Gunilla
Datum: Tisdag den 23 Maj 2006 Kl: 07:12
Det där med att lyfta på benet har en dominas betydelse.
Ju högre destu högre i rang vill den vara. Det finns även ranghöga tikar som lyfter på benet.
När de är "kissnödiga" så står de på huk men markerar de ofta så behöver de inte kissa.

Namn: JK
Datum: Måndag den 22 Maj 2006 Kl: 18:16
Har haft en del hanar och det är inte alls ovanligt just när de bara sk. ska pinka. Revirpissande/benlyftande har troligen inte direkt att göra med att de ÄR pinkenödiga utan fyller en helt annan funktion.

Namn: chivas
Datum: Måndag den 22 Maj 2006 Kl: 15:38
Mina båda hanar sitter ner o kissar när dom kissar på tomten hemma. Kan i enstaka fall sitta ner o kissa när vi är ute om dom är jättekissnödiga.
Den äldsta sitter nästan alltid ner på tomten men jag gissar han börjar få ont i lederna och det är skönare att sitta så att säga.

Namn: Sebbe
Datum: Måndag den 22 Maj 2006 Kl: 15:29
Har sett många hanar som "halv sitter" eller bara står rakt "upp och ner" när dom behöver "gå". Sen när dom pinkar in reviret lyfter dom på benet. Tror inte det är så ovanligt

Namn: Lusen
Datum: Måndag den 22 Maj 2006 Kl: 15:13

Knalldum fråga, men: är det vanligt att hanhundar sitter ner och kissar, så som tikar gör? Har frågat ett par och de säger att det har de aldrig hört om...
Min hanne är två år gammal och han sitter ofta ner på tikvis när han kissar. Detta gäller (så som jag ser det) när han kissar för att tömma blåsan, han markerar som alla andra gör - lyfter på benet...

<< tillbaka
EftersöksService: 798    ApportService: 451    Forum: 28 806    
Startsida