Log in
 Bosjöklostermässan...  
Namn: Anders
Datum: Tisdag den 30 Augusti 2005 Kl: 18:45
Med risk för att verka fjäskig skulle jag vilja meddela att ställningen mellan Elmia Game Fair och Bosjökloster slutade på åtminstone 0-3. Det kan mycket väl trillat in ett par bollar till för skåningarna, jag var inte riktigt kvar till slutet...

Namn: TML
Datum: Måndag den 29 Augusti 2005 Kl: 13:21
Ajaj, detta missade jag precis :(. Har varit med förr om året med min labbe. Jätteskoj mässa, verkligen!

Namn: Sten Ch
Datum: Fredag den 26 Augusti 2005 Kl: 18:10
Mässan öppen 9-17.

Apporteringstävlingen 9.15-11 och 15-16.30. Toppriset i år en uppblåsbar windstopper från Beretta, värd 2600:-. Dessutom eftersökslampa med hållare etc (Surefire) från Aimpoint och elektroniska hörselskydd från Peltor.

Skott & Apport 11.30-13

Vildsvinstestet 13.15-14.45

jaktuppvisningar 14-15

Terrierrace 14-14.30

för att ge några tider som kan intressera.

Namn: Max
Datum: Fredag den 26 Augusti 2005 Kl: 15:54
Verkar kunna bli en trevlig mässa även i år! Jag sökte i programmet, men kunde inte hitta när mässan öppnar? Såg vissa saker starta vid 09.00, men från när kan man komma in?

Namn: Sten Ch
Datum: Torsdag den 25 Augusti 2005 Kl: 22:45

Det har varit så hektiskt under den senaste tiden att jag inte hunnit plocka ihop material om Bosjöklostermässan att läggas ut här på birddog. Mässan är nu i helgen 27-28 augusti och som vanligt är den större än någonsin. Nästan 300 utställare och massor av skytte, fiske, god mat & dito dryck (två restauranger, öl- och whiskytält, kfältkonditori som bakar frasiga wienerbröd i tusental) och inte minst hundar.

Jag har nu i 15 år skrutit med att Bosjökloster är Sverigebäst när det gäller jakthundbiten och har ännu inte blivit motsagd. I år, som jag har beslutat ska bli mitt sista som hundansvarig på Bosjökloster, har vi hundaktiviteter, hundtävlingar och jakthunddemonstrationer på två arenor samtidigt hela dagen. Vid en tredje arena, ute i Slottsparken, har vi i år jaktuppvisningarna med spaniel och retriever och där är det också premiär för Träningsakuten, dit du går med din fågelhund för att få råd och hjälp med den fortsatta träningen.

Kom med hunden och var med i Apporteringstävlingen och i Skott & Apport, tävlingen där du ska försöka träffa fem av sex lätta duvor (den sjätte, har avvikande färg, är fridlyst och ger minuspoäng). sedan kastas lika många dummies som dina träffar och hunden får apportera. Du får pluspoäng för vad du träffar (utom den fridlysta) och hunden för vad den hämtar, inklusive den fridlysta.

Bosjökloster ligger mitt i Skåne, vid väg 23 söder om Höör. Entré 120:-, under 16 år gratis. Parkering 20:- Hundparkering (där du kan lämna hunden när du inte tävlar med den) 20:-

Hela programmet på www.bosjokloster.se

<< tillbaka
EftersöksService: 798    ApportService: 451    Forum: 28 806    
Startsida