Log in
 Kryptorchid cocker...  
Namn: Frank-T.
Datum: Måndag den 8 Augusti 2005 Kl: 23:39
Jepp "..." det blir helt fel. Precis som jeg var på quail-jakt i lördags och kom hem med 20 kg griskött. Jävligt irriterande!

Namn: JK
Datum: Lördag den 6 Augusti 2005 Kl: 07:49
... är det inte märket för nedsatt hörsel? :0)

Namn: ...
Datum: Fredag den 5 Augusti 2005 Kl: 17:39
Kanske ni kunde ringa till varandra istället, JK och Frank-T, och låta tråden handla om det som den gjorde? Ganska irriterande med folk som sabbar trådar, man går in för att hitta nya inlägg och möts av privat svammel. Försök respektera ämnena.

Datum: Fredag den 5 Augusti 2005 Kl: 13:38
Det blir fågeljakt forståss (fasan & quail), men i terrenger med veldig mye villsvin også. Bare en vecka till kvar av fasanjakten så er det slutt for i år. Har forresten gått glipp av de siste tre helgene, da jeg har varit en tur på Tonga. Se evt. mere om det på websiden www.geocities.com/northstream_nz/intro.html
På tide å ramle i seng nu!

PS. Er det det man kaller kuljakt som beskrives nedenfor?

Datum: Fredag den 5 Augusti 2005 Kl: 09:46
Sär det Frank-T :) både Misan och Karin verar att vara så väl insatta i "problemet" så jag kunde inte låta bli :) Här är det förmiddag.. jakt? jo här också ett lite vildsvin kan det kanske blir inatt. smågrisarna är uppe i 30-35kg nu och kan bli en lagom grillbit...

Datum: Fredag den 5 Augusti 2005 Kl: 09:40
JK, der fikk jeg nesten whiskyen galt i halsen...
(fredagskveld her nu...jakt i morgon bitti)

Datum: Fredag den 5 Augusti 2005 Kl: 08:18
ser ut att vara ett riktigt tjej-jobb detta med att massera kulorna? :=)

Namn: Misan
Datum: Fredag den 5 Augusti 2005 Kl: 01:11
Tyvärr är det så att det är svårt om valpen börjar komma över 6 mån att få den på plats.
Man kan köpa en valp som har båda på plats vid besiktningen och sedan åker den upp. Som jag skrev tidigare så är det mycket jobb det handlar om. Har en vännina som har en underbar goldenvalp efter hennes egen uppfödning, tyvärr har han den en kulan som åker jojo. Nu har hon gett upp hon får inte ner den även fast hon har lagt ner mycker jobb på det.

Det enda ni kan göra är att höra ar er till er rasklubb och se om de kan hjälpa er.

Lycka till och massera, massera...

Namn: Klockan
Datum: Tisdag den 2 Augusti 2005 Kl: 19:27
Hej
Jag har en annan ras och i veterinärintyget jag fick med valpen stod att testiklarna inte var nere ännu. Jag tolkade det som om de var på väg. Den ena kom men inte den andra. När han var ca 9 mån fick jag veta att man kan massera ner den. Jag höll på i flera månader men det var för sent. Den åkte upp lika lätt som jag masserade ner den. Till slut sa en veterinären som jag kontaktade att han inte tyckte det var någon mening för mig att hålla på eftersom kanalen växer ihop någon gång efter 1 år. Eftersom jag har en mycket bra uppfödare fick jag en gratisvalp som kompensation men jag tror inte att det är särskilt vanligt.

Namn: Karin H
Datum: Tisdag den 2 Augusti 2005 Kl: 18:14

Signaturen orolig undrade i ett tidigare inlägg om och i såfall var det registrerades om en hanhund är kryptorchid. Jag känner mig också intresserad av detta då jag står i begrepp att skaffa en jaktcockerhane. Är det vanligt inom rasen? Märker man inte det direkt när valpen föds? Hur länge kan det dröja innan båda kulorna är på plats? Stämemr det verkligen att man kan "massera" ner den ena om den "fastnat"? Vad medför kryptorchismen? Blir hanen steril eller får den mindre könsdrift? Men framför allt HUR vet jag vilka linjer man ska akta sig för?
M v h Karin

<< tillbaka
EftersöksService: 798    ApportService: 451    Forum: 28 806    
Startsida