Log in
 Dumheten hos vissa jägare...  
Namn: Conny
Datum: Måndag den 9 Maj 2005 Kl: 00:08
När jag ser debatten om samernas rätt till deras EGNA mark så blir jag något irriterad. Man skall inte glömma att samerna enl. forskning var för i sverige, redan då inlandsisen täckte stora delar av vårt vackra underbara land.

Vi skall väl vara glada och stolta över att vi har en så gammal nordiskkultur i sverige. Vänder man på debbaten, som jag igentligen ogillar, att beakta flykting politiken så är det i regel tvärt om.

Skärpning!!!

Bra inlägg Håkan!

Ibland undrar man om man inte borde avskaffa allmänt rösträtt där endast akademiker får rösta.

Mvh Conny

Namn: Sten Ch
Datum: Söndag den 8 Maj 2005 Kl: 19:23
Tack Håkan, helt i enlighet med de åsikter jag framförde i natt i mitt långa nattinlägg efter Expressenintervjun. Låt oss hålla debatten på den nivån.

Namn: Håkan Rombe
Datum: Söndag den 8 Maj 2005 Kl: 19:14

Jag är organiserad inbiten fjällnära jägare. Ibland skäms jag över tonen i debatten i Svensk Jakt och andra tidningar. Samerna har all rätt att hävda sina rättigheter liksom jag har rätt att hävda mina utan nedsättande omdömen.Motstridiga intressen finns i alla sammanhang utan att argumenten behöver passa i en sandlåda. Skall vi hävda våra jaktliga intressen vinner vi på att visa hyfs och respekt för oliktänkande. Ibland tycker jag mig ana ett underdogperspektiv på EU, stat och kommun. När den obildade och enögde saknar språket är det kanske lätt att ta till pajkastning och nedsättande omdömen i stället.

<< tillbaka
EftersöksService: 798    ApportService: 451    Forum: 28 806    
Startsida