Log in
 Apporteringsvilt...  
Namn: chivas
Datum: Måndag den 14 Mars 2005 Kl: 22:10
just nu har jag frysen full av bockskallar och bäverskinn som inte blivit fixade än. Frysta fåglar var länge sen jag samlade på, tränar hellre på varm fågel i maj/juni under skyddsjakten

Namn: Hipshot
Datum: Måndag den 14 Mars 2005 Kl: 16:27
Melker..

Visst är dessa jakttider åt h-te??!?? Så ruskigt trött på det.. vilket kommer att framgå i mer officiella sammanhang inom kort :-))

Susanne

Visst har han tillgång.. men man kan aldrig veta på förhand hur mycket som skjuts per morgon. Kan variera från 5 till 75 och jag skulle tro att han helst blir av med allt på samma ställe.

Kaniner har han nog inte, kolla med Öster-Malma. Sjöfågel tror jag att jag har några i frysen, det är svårare då det är käk och då hamnar det inte i den frysen. Men jag tror där finns något nu.. Ska kolla om jag kan skvätta iväg hans mail till dej.

Mvh!

Namn: Melker
Datum: Måndag den 14 Mars 2005 Kl: 14:49
RW,
Just det trutarna är bara lovliga till sista mars och då har de inte kommit hit till Bergslagen än eftersom alla vatten fortfarande är frusna. Vi skulle behöva ha jakttid i april för att ha någon chans att plocka trut samtidigt som kråksträcket kommer.

Sedan brukar det vara full trutruljans med först gammelfågel och sedan ungfågel fram till slutet av sommaren när de påpassligt drar iväg så att endast någon enstaka finns kvar när höstjakten börjar.

Namn: RW
Datum: Måndag den 14 Mars 2005 Kl: 14:20
Chivas: "hur kommer det sej att trutarna alltid finns i massor när inte är lovliga :(:(:(:(:("

De är väl lovliga fram till 050331, annars finns det numera en uppfinning som heter FRYS! :-)

RW

Namn: Susanne
Datum: Lördag den 12 Mars 2005 Kl: 18:52
Hipshot, södra stockholm... Har du/din kompis tillgång till mycket vilt? Skulle i så fall vara intresserad av 3-6 kaniner och 8-12 sjöfåglar av lite olika sort, (ev också skata, kråka mm).

Du/ någon annan som har detta till försäljning i södra stockholm får gärna maila mig.

MVH
Susanne

Namn: chivas
Datum: Lördag den 12 Mars 2005 Kl: 18:50
hur kommer det sej att trutarna alltid finns i massor när inte är lovliga :(:(:(:(:(

Namn: Yvonne
Datum: Fredag den 11 Mars 2005 Kl: 14:16
Hej Hipshot!
Jag blir glad över att det var några som tog min frågan seriöst i alla fall. Visst kan jag ordna hämtning av fågeln med kort varsel bara jag vet var osv. Du kan väl höra av dig via min mail eller tala om för mig var jag kan nå dig så blir det så mycket enklare. Jag behöver inget stort antal mås/trut utan ca 5-6 st.
Till synonymen "Tolvan" kan jag bara säga att jag tycker du kan göra dig lustig i något annat forum istället.

Mvh Yvonne

Namn: Hipshot
Datum: Fredag den 11 Mars 2005 Kl: 13:59
Tja!

Valborg.. månadsskiftet april maj? Torde kanske kunna gå, hur mycket behövs?

Har ett prov som jag ska hålla med vilt i Roslagen men ser jag att det fixar sig så kan jag nog hjälpa till.

Finns möjlighet att hämta på kort varsel så kan jag be en kompis om hjälp. Han har inga förvaringsmöjligheter och det krävs då att du hämtar viltet samma morgons om det skjutits.

Mvh!

Namn: RW
Datum: Fredag den 11 Mars 2005 Kl: 13:25
Yvonne: Försök att få tag i Hippshot. Han bor i de krokarna och kan fixa trutar (tror jag).

RW

Namn: tolvan
Datum: Fredag den 11 Mars 2005 Kl: 00:18
Gå ut och skjut några....bra träning för hunden.....Köpa apportvilt för att kolla apport...ajajaj....

Namn: Yvonne
Datum: Torsdag den 10 Mars 2005 Kl: 21:42

Är det någon som kan tipsa mig om vart jag kan få tag i apporteringsvilt i form av mås alt mindre trut. Behöver apporterings fågel till vår träningshelg för spaniels i Roslagen under Valborgshelgen. Själv bor jag på södra sidan av Stockholm så ett tips där omkring vore bra. Det verkar svårt att få tag i just vitfågel. Änder verkar däremot inga problem.
Mvh Yvonne

<< tillbaka
EftersöksService: 798    ApportService: 451    Forum: 28 806    
Startsida