Log in
 Aya- ett vapen i balans...  
Namn: Marterius
Datum: Fredag den 18 Februari 2005 Kl: 15:01
Har visst skjutit 43 grams Rottweil semimagnum i min AyA, har bl a skjutit en tjäder med en dylik.

/Martin

Namn: Hipshot
Datum: Fredag den 18 Februari 2005 Kl: 12:45
Visst har ni en poäng.. Börja panga stål och 43 grams Rottweil på gäss med era sprättbössor så ska jag lufta sbs:en!

Mvh!

Namn: RW
Datum: Fredag den 18 Februari 2005 Kl: 10:32
Hippen: "Till skillnad från dig så använder vi i alla fall våra sidolåsbössor och skjuter djur med dem... Att bara ha en stående i skåpet låter verkligen dumt! :-)"
Du måst erkänna att Marterius har en poäng här, hehe!

Datum: Torsdag den 17 Februari 2005 Kl: 15:02
Hipshot,
Till skillnad från dig så använder vi i alla fall våra sidolåsbössor och skjuter djur med dem... Att bara ha en stående i skåpet låter verkligen dumt! :-)

/Martin

Datum: Torsdag den 17 Februari 2005 Kl: 13:29
Ok så ni har köpt varin sprättbössa som inte fixar tunga laddningar och inte heller stålhagel.

Wow vilket klipp!

:-)

Mvh!

Namn: RW
Datum: Torsdag den 17 Februari 2005 Kl: 09:57
Hippshot: Jag använder mina bössor på samma sätt som Marterius med en liten skillnad. Står Rådjur på programmet åker drillingen med, den som du brukar dregla över, hehe.

Datum: Onsdag den 16 Februari 2005 Kl: 17:40
Hipshot, det handlar inte om krävande jakt. Jag har Benellin till gåsjakt när jag skjuter tyngre laddningar och när jag vill kunna skjuta slugg, samt till mängdträdningen med stålhagel på bana.
Jag har min AyA till änder, duvor, ripor i fjällen, hartramp i Skåne... Jag har skjutit allt från rådjur till björktrast med den.

Hälsningar,
Martin

Datum: Onsdag den 16 Februari 2005 Kl: 16:30
Martin.. du glömde att tillägga att du, när det blir lite mer krävande jakt, plockar ut din Benelli Centro :-))))

Mvh!

Datum: Onsdag den 16 Februari 2005 Kl: 15:56
Om vi nu talar spanska vapen så skulle jag hellre ha en Pedro Arrizabalaga, eller en Sarasqueta av förkrigsmodell, men i brist på det är jag mycket förtjust i min AyA och jag har inga planer på att byta ut den. :-)

Hälsningar,
Martin

Namn: Lennart Culot
Datum: Onsdag den 16 Februari 2005 Kl: 14:53

vapentråd för frälsta

<< tillbaka
EftersöksService: 798    ApportService: 451    Forum: 28 806    
Startsida