Log in
 Birddogs veterinärsidor...  
Namn: Jan SB
Datum: Fredag den 28 Januari 2005 Kl: 20:41
Håller helt med Kim!!

Namn: Kim
Datum: Fredag den 28 Januari 2005 Kl: 11:01
Ett lite sent (varit bortrest) tack för besked om veterinärspalten.

Tråkigt att det inte går att hålla den aktuell för den var himla bra när den var det! Har dock full förståelse för argumenten men tycker nog att det borde framgå med någon liten rad på både veterinär- och den andra frågesidan. Det ser inte bra ut när sidor plötsligt bara "dör" och ändå ligger kvar på nätet. För vi vill ju inte riskera att Birddogs besökare sviker, sajten är bra!

Namn: Sten Ch
Datum: Söndag den 23 Januari 2005 Kl: 00:09
Inte huvudsakligen, Ander. Birddog är i princip ideell och går så klart med fölust. Men vi och veterinären får in någon krona på hundmaten, och det begränsar förlusterna något.

Namn: Anders
Datum: Lördag den 22 Januari 2005 Kl: 16:17
Jag visste inte att sidan var huvudsakligen till för att sälja hundfoder på. Jag tror att lite aggresivare marknadsföring på denna hemsida skulle kunna öka försäljningen. Det finns ju irriterande pop-up fönster och annat roligt att använda sig av.
Hoppas sidan kan fortleva för den är en mkt trevlig plats att slänga iväg några minuter då och då på.

Namn: Jan SB
Datum: Fredag den 21 Januari 2005 Kl: 13:58
OK. Skönt att det äntligen kommer ett besked angående det. Förmodar att samma sak gäller för "Frågor o svar" där det heller inte skrivits en rad sedan 2004-04-13.
Ska detta uppfattas så att verksamheten är nedlagd om inte en kraftig ökning av försäljningen av Specific sker?

Själv kan jag fn inte bidraga till det. Har provat ett par säckar men en av mina hundar fick ytterst störande gasbildning av det( han har reagerat även på andra foder).

Namn: Sten Ch
Datum: Fredag den 21 Januari 2005 Kl: 01:51
Mitt fel. Det är jag som tar emot och redigerar frågorna och skickar dem vidare till Christer. Skälen är som följer:

1. Jag är överlupen av arbete och får så väldigt lite tid över åt annat och har jag en stund över finns det så många nya projekt att starta... Att redigera frågor och skicka dem vidare tar faktiskt en hel del tid. Frågorna är ofta mycket slarvigt skrivna med en massa förkortningar som jag får sitta och skriva ut till hela ord och så vidare. Jag begär inte att alla som skriver frågor ska vara en ny Strindberg eller Hemingway, men om alla försökte skriva så kort och koncist som möjligt, undvika förkortningar etcetera, skulle nmitt arbete bli betydligt lättare, och framför allt, snabbare. Jag vet inte hur många mvh jag suttit och ändrat till Med vänlig hälsning, för att ta ett frekvent exempel.

2. Att driva en sajt som denna kostar pengar. Veterinärer är också människor som behöver en slant då och då. Vi körde igång veterinärspalten i samband med försäljningen av Specific hundmat. Denna försäljning går via vår veterinär och det blir några kronor per säck till honom och några till att driva sajten med. Men intresset för att köpa Specific lite billigare genom oss och få säckarna levererade vid ytterdörren har tyvärr minskat drastiskt. Det känns då inte bra för mig att bombardera vår veterinär med en massa frågor som han ska besvara utan ersättning. Det tycks råda en uppfattning att allting på nätet är gratis. Det är det inte. Det finns alltid någon som betalar, både med tid och med pengar. Därför måste man själv vara beredd på att satsa något - det finns som sagt inga fria luncher.

Namn: Kim
Datum: Fredag den 21 Januari 2005 Kl: 00:25

Någon som vet varför veterinärens "frågor och svar" är så inaktuell på den här sajten? Senaste frågan/svaret är från 13 april 04!

<< tillbaka
EftersöksService: 798    ApportService: 451    Forum: 28 806    
Startsida